BARWOCZUŁOŚĆ I CZUŁOŚĆ SPEKTRALNA FILMÓW

Czułość filmu I wskaźniki czułości odnoszą się do materiału naświe­tlonego światłem białym, a ściślej — światłem słonecznym w porze letniej koło południa. Jak wiadomo, światło białe składa się z sumy świateł barwnych występujących np. w tęczy lub w świetle rozszczepionym przez pryzmat. Można w nim z grubsza wyróżnić następujące światła barwne: fioletowe, niebieskie, niebieskozielone, zielone, żółte, pomarańczowe i czerwone, choć w rzeczywistości odcieni tych jest znacznie więcej. Czułość filmu na poszczególne światła barwne jest niejednakowa. Jeśli ułożyć je poziomo obok siebie i wyrazić za pomocą wysokości linii pionowych czułość filmu na odpowiednie światła, to otrzy­ma się obraz zmian czułości filmu w zależności od barwy światła.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Blog ten powstał w oparciu o decyzję moich znajomych, którzy jednoznacznie stwierdzili, że zainteresowanie Judytki techniką, musi mieć jakieś przełożenie na internetowe fora! Stąd pomysł na bloga, będą pojawiały się tu wpisy na właśnie takie tematy, więc mam nadzieję, że będziecie zadowoleni!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)